تیغه های اسپیلت، 4 مهر 93

تاریخ برگزاری: 13930704

هماهنگ کننده (مادر خرج):

مهدی ورکش

جانشین:

مهدی بشیری

گزارش نویس:

محمد ثقفی

مخابرات:

سها شباهنگ

پشتیبان:

مجتبی امیر شکاری

نوع برنامه:

کوهنوردی

سطح برنامه:

متوسط

تاریخ و ساعت تجمع:

7:00

محل تجمع:

میدان مجسمه

هزینه برنامه:

اعضاء 5000 تومان، مهمان 10000 تومان

مختصری از برنامه و زمان بندی تقریبی:

ان شاءالله

ساعت 7 حرکت از میدان مجسمه،

استراحت مختصری کنار چشمه بند یخچال،

تمرین سنگ کوتاه در طول مسیر تا جان پناه شروین،

نهار و نمازدر جان پناه شروین،

تلاش بر روی یک سوم ابتدایی تیغه های اسپیلت،

با توجه به زمان و آمادگی تیم، مسیر برگشت از کلکچال یا دربند انتخاب و اعلام می گردد.

توضیحات و تذکرات:

برای اعضای آزمایشی، برنامه سنگنوردی کاربردی 21 شهریور 93 پیش نیاز این برنامه می باشد.

حد نصاب: سه نفر

حداکثر: هشت نفر

توضیحات کاربردی

تذکرات:

 

ثبت‌نام در برنامه و واریز وجه به منزله قبول اطلاع کامل از قوانین گروه و تعهد به رعایت دستورات سرپرست و نیز به منزله انعقاد عقد صلح با سرپرست برنامه می‌باشد. موضوع عقد صلح پرداخت هزینه در قبال اجرای برنامه طبق شرایط اعلام شده است و سرپرست می‌تواند هزینه دریافتی را با هماهنگی مسئول گروه، در هر موردی که صلاح بداند هزینه نماید و از این بابت رضایت طرفین با انعقاد صلح، حاصل میشود.. تمامی نکات ارائه شده‌ی کتبی و شفاهی از طرف سرپرست به عنوان شروط ضمن عقد در نظر گرفته میشود.

سرپرست اختیار دارد با توجه به وضعیت آب و هوا، اعمال سیاستهای ترافیکی، امنیتی، اخلاقی و...از طرف مراجع ذی‌صلاح، هدف آموزشی، وضعیت‌بدنی و فنی همنوردان و یا هر نوع عامل خارج از اختیار سرپرست، برنامه را کنسل و یا با برنامه‌ای دیگر در همان منطقه یا منطقه نزدیک به آن جایگزین نماید. در این صورت نیز بازگرداندن تمام یا مقداری از هزینه برنامه با تصمیم سرپرست خواهد بود.

همنوردان به غیر از کارت بیمه ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی که برای شرکت در هر برنامه الزامی است و می بایست تهیه نمایند، از طرف گروه تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ی دیگری نمی‌باشند. مسئولیت عمل به تعهد در قبال کارت بیمه ورزشی صادره از فدراسیون پزشکی ورزشی به عهده گروه نمی‌باشد.

سرپرست در ثبت‌نام همنوردان ملزم به رعایت نظرات کمیته فنی می باشد و از هیچ آداب و ترتیب دیگری مانند اولویت ثبت‌نام و ... تبعیت نخواهد نمود.

به منظور استفاده در انواع رسانه ها، سایت و فضاهای مجازی دیگر و بعضا در حوزه نشر و ...، در تمامی برنامه ها، فیلم و عکس گرفته میشود. فلذا عزیزانی که تمایل ندارند تصویرشان پخش شود، خودشان دقت نمایند که داخل کادر نباشند و یا با استفاده از دستمال سر و ... صورت خود را بپوشانند. تصویربردار و ... مسئولیتی در این خصوص ندارند.

لطفا تقاضای پرداخت وجه را در روز اجرای برنامه به صورت نقدی نفرمایید.

همنوردان محترم چنانچه به هر علتی از برنامه انصراف دهند، هیچ‌گونه وجهی مسترد نمی‌گردد مگر در شرایط خاص با صلاحدید سرپرست.

حداقل پانزده دقیقه زودتر از زمان اعلام شده در محل قرار حاضر شوید. چنانچه لحظاتی پس از زمان اعلام شده رسیدید، مسئولیت آن به عهده خودتان می باشد و طبیعی است که هیچ وجهی مسترد نمیگردد.

اجازه صعود به افراد در هر نقطه از برنامه با صلاحدید سرپرست داده می‌شود و تمامی افراد ملزم به رعایت این نکته می‌باشند.

درصورت نیاز بازدید از وسایل همنوردان توسط سرپرست، در ابتدای برنامه یا حین برنامه انجام خواهد شد.

اطلاعات مورد نیاز از قبیل دمای هوا، سرعت باد، بارش و هرگونه اطلاعات دیگر در خصوص منطقه و نحوه صعود را از طریق سایتهای معتبر یا هر طریق دیگر به دست آورید و به غیر از لوازم مورد نیاز اعلام شده توسط سرپرست، لوازم متناسب با شرایط برنامه را به همراه داشته باشید. مسئولیت ملاک قراردادن این اطلاعات با شرکت کنندگان است.

هرگونه سؤال یا ابهامی را در مورد برنامه می‌توانید در وقت مقتضی از سرپرست برنامه بپرسید.

اطلاعات برنامه ممکن است تا لحظات آخر ویرایش گردد و ثبت‌نام کنندگان ملزم به چک کردن این اطلاعات می‌باشند. تغییرات 12 ساعت قبل از شروع برنامه از طریق پیامک ارسال می گردد.

 


 

شرایط ثبت نام:

مطالعه کامل قوانین و آیین نامه داخلی گروه و توضیحات این برنامه

 

مراحل ثبت نام:

1- ابتدا می بایست در سایت لاگین نمایید چون پس از وارد کردن نام کاربری و گذرواژه، شماره تماس سرپرست و ... قابل رویت می‌باشد و امکان ارسال کامنت فعال می گردد.
2- احراز شرایط شرکت در برنامه از طریق مطالعه سایت (برای اعضا) و ارسال پیامک حاوی صعودهای شاخص و آخرین صعودهایتان به سرپرست و استعلام نظر ایشان (برای مهمانان).

3- ارسال کامنت در صفحه برنامه (برای اعضا) یا پیامک به سرپرست (برای مهمانان) با محتوای: "قوانین و آیین نامه های گروه و تمامی شرایط برنامه ..... مورخ ..... را مطالعه کرده، قبول دارم و داوطلب شرکت در برنامه هستم."
4- در صورت تایید سرپرست، اسم شما توسط ایشان در لیست داوطلبین برنامه درج خواهد شد.
5- به صفحه لیست اعضاء مراجعه نمایید. (دوستانی که اسامی شان در لیست نیست و مهمانان محترم و همنوردانی که حق عضویت عقب افتاده دارند، می بایست هزینه مهمان پرداخت نمایند)
6- با توجه به توضیحات بالا هزینه مهمان یا اعضاء را به شماره کارت سرپرست واریز نمایید.
7- ارسال پیامک واریز وجه برای سرپرست، شامل مشخصات فیش واریزی و چهار رقم آخر کارت مبدا
8- دریافت پیامک تایید ثبت نام از سرپرست یا اضافه شدن اسم شما در لیست همنوردان یا مهمانان

بدیهی است چنانچه مراحل فوق به پایان نرسد ثبت نام شما ناموفق می‌باشد.

 


اگر در برنامه شب مانی در چادر داشته باشیم:
نکات لازم در مورد چادر :

1- همنوردان گرامی مطالب مربوط به کمپ و چادر زدن را از دو مقاله اصول برقراری کمپ و اصول ابتدایی کمپینگ درکوهستان مطالعه بفرمایید.(مخصوصا دوستانی که تجربه شب مانی در طبیعت را نداشتند): 
2- قبل از برنامه چادر خود را چک بفرمایید و از سالم بودن تمامی قسمتهای آن اطمینان حاصل کنید.
3- قبل از کوله چینی حتما قسمتی برای چادر خود در نظر داشته باشید چون تعدادی از دوستان در شروع برنامه چادر را تحویل می گیرند.
4- برای آوردن اجاق خوراک پزی، کتری و .. با هم چادری خود هماهنگ یا وسایلی که دارید به بنده اطلاع دهید تا هماهنگ کنم.
5- در ضمن برای حمل چادر و چادر زدن حتما با هم همکاری لازم را داشته باشید.
6- زیر انداز عایق برای کف چادر فراموش نشود.

 

در برنامه هایی که بامداد و یا ابتدای روز شروع می شود، پس از صرف صبحانه در محل قرار حاضر شود. به همین ترتیب برنامه هایی که بعد از ظهر و شامگاهان اجرا می شود، نهار و شام را قبل از زمان تجمع میل نمایید.

 در برنامه هایی که پس از اذان آغاز میگردد، بعد از ادای نماز در محل قرار حاضر شوید.

 

 

اگر در برنامه شب مانی در چادر داشته باشیم:

تقسیم بندی چادر :

نکات لازم در مورد چادر :

1-      همنوردان گرامی مطالب مربوط به کمپ و چادر زدن را در این قسمت مطالعه بفرمایید.(مخصوصا دوستانی که تجربه شب مانی در طبیعت را نداشتند): 

2-      قبل از برنامه چادر خود را چک بفرمایید و از سالم بودن تمامی قسمتهای آن اطمینان حاصل کنید.

3-      قبل از کوله چینی حتما قسمتی برای چادر خود در نظر داشته باشید چون تعدادی از دوستان در شروع برنامه چادر را تحویل می گیرند.

4-      برای آوردن اجاق خوراک پزی، کتری و .. با هم چادری خود هماهنگ یا وسایلی که دارید به بنده اطلاع دهید تا هماهنگ کنم.

5-      در ضمن برای حمل چادر و چادر زدن حتما با هم همکاری لازم را داشته باشید.

6-      زیر انداز عایق برای کف چادر فراموش نشود.

مشروح گزارش :

گزارش برنامه تيغه‌هاي اسپيلت
تاريخ برگزاري: جمعه 04/07/93
شركت‌كنندگان: آقايان مهدي وركش، مهدي بشيري و محمد ثقفي. خانم‌ها: فاطمه جاويد، مرضيه كشاورز، راضيه خجسته‌پور، اعظم يوزباشي، سها شباهنگ، فاطمه شباهنگ
سرپرست : آقاي مهدي وركش
جانشين سرپرست: آقاي مهدي بشيري
درباره تيغه‌هاي اسپيلت
اسپيلت نام قله‌اي سنگي‌ در جنوب خط‌الراس اصلي توچال است به ارتفاع 3100 متر كه از شمال با عبور از يك زين اسبي هموار به قله‌ي كلك‌چال، از شرق با فرود از شمال دره به مجتمع كلك‌چال (و سپس پارك جمشيديه يا گلاب‌دره)، از شمال غربي به دره پيازچال (و سپس چشمه پيازچال يا مجتمع شيرپلا) و از طرف غرب از مسيري سنگي و تيغه‌اي به جانپناه شروين و دره‌ي بنديخچال مي‌رسد. گذشته از ديواره شروين در جنوب تيغه‌هاي غربي اين قله كه مورد توجه سنگ‌نوردان است، مسير غربي صعود به اين قله براي تمرين درگيري با سنگ محل مناسبي است. اين مسير چند صعود و فرود دست به سنگ با شيب زياد و هم‌چنين چند بخش باريك تيغه‌اي دارد و البته سنگ‌ها گيره‌هاي مناسبي دارند و در كل پيمايش اين مسير با كمي تمرين و دقت و از همه مهم‌تر مسيريابي درست، دشوار نيست.
بيشتر از ميدان تجريش و كم‌تر ميدان قدس به مقصد ميدان مجسمه كه مبدا كوهپيمايي به مقصد تيغه‌ها و قله اسپيلت است تاكسي وجود دارد.
طبق گفته‌ها ديواره و جانپناه شروين به مناسبت مرگ يك كوهنورد در اين محل به اين نام خوانده شده است. هم‌چنين گفته شده «اسپي» در زبان فارسي پهلوي به معناي سفيد و «لت» به معناي سنگ، سيلي، گرز و عمود يا پاره و نيمه است [1] و احتمالا اسپيلت به معناي «سفيدسنگ»، «سفيدپاره» يا «سفيدگرز» است.
زمان‌بندي تقريبي برنامه:
7:10 آغاز كوهپيمايي (ميدان مجسمه)
8:30 بند يخچال
 10:45- 11:30 جانپناه شروين
12:00 نماز در مسير تيغه‌ها
14:00 نهار در مسير تيغه‌ها
14:30 پايان يك‌سوم ابتدايي تيغه‌هاي اسپيلت
16:00 قله اسپيلت
17:15- 18:00 مجتمع كلكچال
18:15 نماز در ايستگاه سوم كلكچال
20:30 پايان كوهپيمايي (درب اصلي پارك جمشيديه)
زمان مفيد صعود : 5/6 ساعت
زمان مفيد فرود : 5/3 ساعت
مشروح گزارش برنامه
ساعت هفت صبح -طبق برنامه- زمان آغاز كوهپيمايي از ميدان مجسمه بود. پس از بررسي سرپرست از تجهيزات و ذخيره آب همراهان با كم‌تر از ده دقيقه تاخير براي همراه شدن يكي از هم‌نوردان، از پله‌هاي كنار تله‌سيژ به راه افتاديم. چند دقيقه بعد، در جاده آسفالته ابتداي مسير، آخرين نفر نيز به گروه پيوست. همنوردان سرپرست به همراه جانشين ايشان و هفت نفر شركت‌كنندگان برنامه بودند و هم‌چنين دو نفر از اعضاي گروه كه در برنامه مجتمع پلنگ‌چال ثبت نام كرده بودند و اما سر قرار ميدان مجسمه آمده بودند و با صلاح‌ديد سرپرست ما را تا بند يخچال همراهي كردند.
آرام آرام مسير را ادامه داديم و پس از حدود نيم ساعت به ايستگاه تله‌سيژ (7:40) و يك ساعت بعدتر به بند يخچال رسيديم. (8:30) در طول مسير از ابتدا تا بند يخچال و پس از آن، سرپرست محترم كساني را كه عقب مي‌افتادند  به جلوي صف گروه مي‌آورد، يكي را جلودار و ديگري را عقب‌دار تعيين‌ مي‌كرد و با تغيير چندباره چينش هم‌نوردان سرعت و نظم و پيوستگي گروه را به كنترل در مي‌آورد.
وقتي به چشمه بنديخچال رسيديم هيچ اثري از آب نبود. خشكسالي امسال چشمه پرآب بنديخچال را هم خشكانده بود. غالب هم‌نوردان آب لازم را به همراه داشتند اما دو سه نفري بودند كه به اميد چشمه با بطري‌هاي خالي بالا آمده بودند. سرپرست محترم هم از آن‌جايي كه جانشين‌شان كوهنوردي باتجربه و سرعتي و علاقه‌مند به كمك به هم‌گروهي‌ها بودند، مأمورشان كرد كه راه آمده را بازگردند،  بطري‌هاي آب معدني بخرند و به سرعت برگردند و به گروه -كه به راهش ادامه مي‌داد- بپيوندند.
به بند يخچال رسيديم و دو هم‌نورد اتفاقي‌مان –كه ظاهرا مدت‌ها منتظر برنامه سبكي مانند مجتمع پلنگ‌چال مانده بودند- خداحافظي كردند و بازگشتند. گروه كمي بالاتر و نزديك سنگي كه ظاهرا نام كم‌مسمايش «چكمه» بود، توقف كرد و با هدايت سرپرست مشغول حركات كششي دست و پا شد. كمي بعد از حركتمان، آب‌آور گروه، به ما رسيد و  بارش را سبك كرد. مسير را آرام آرام به سمت جانپناه شروين كه رو‌به‌رويمان از ميان سنگ‌ها سرك كشيده بود ادامه داديم. شيرپلا سمت چپ جانپناه و كمي پايين‌تر و ديواره‌ي شروين هم سمت راست جانپناه خودنمايي مي‌كرد و تيغه‌هاي اسپيلت هم كه بالاي همه اين‌ها ما را به خود مي‌خواند.
ساعت 10:45 به جانپناه رسيديم و از آن‌جايي كه هنوز براي نهار به اندازه كافي گرسنه نبوديم به ميوه و تنقلات مشغول شديم. از ويژگي‌هاي ارزشمند گروه وركش يكي هم‌نورداني هستند كه به اندازه مصرف ده نفر ميوه و تنقلات متنوع مي‌آورند و معتقد اند كه لذتي كه در خوراكي دادن به ديگران هست در تك‌خوري نيست. حدود 45 دقيقه مشغول كمك كردن به اين دوستان در سبك‌كردن كوله‌شان بوديم و پس از آن كه همه يا هارنس خود را پوشيدند و يا طناب انفرادي‌شان را دم دست قرار دادند از بالاي جان‌پناه به شرق –جايي كه تيغه‌ها منتظر ما بودند- به راه افتاديم.
يك‌سوم ابتداي تيغه‌ها نياز به درگيري جدي با سنگ داشت و پس از آن كمي پيمايش روي تيغه‌ها –به‌سان حركت روي پل صراط- و تراورس بخش پاياني تيغه‌ها به جاي راه رفتن روي آن‌ها و در نهايت دست به سنگ كوتاه زير قله اسپيلت. در نيمه ابتدايي مسير، دره بند يخچال و جانپناه شروين در سمت راست و مجتمع شيرپلا و قله توچال سمت چپمان پيدا بود و پرتگاه زير پايمان در دو طرف. باد تندي روي تيغه‌ها مي‌وزيد و گاهي كمي تعادلمان را به هم مي‌زد، البته هوا تقريبا آفتابي بود و نشانه‌اي از احتمال بارندگي به چشم نمي‌خورد.
در يك سوم ابتداي تيغه‌ها پس از درگيري‌هاي نه‌چندان مختصر با سنگ، سرپرست صلاح ديدند كه سه قسمت كوتاه را با حمايت طي كنيم: دو صعود چند متري،ژ و عبور چند متر از تيغه. پس از آن كه مسير آسان‌تر شد براي سرعت بيشتر بدون حمايت ادامه داديم. استفاده ايشان از ابزارهاي مياني و گيري‌گيري و طناب و كارابين براي ايجاد كارگاه و حمايت كردن براي ما آموزش ارزشمندي بود،  هم‌چنين تاكيد ايشان بر ايستاده و راحت راه رفتن روي تيغه‌ها و چهار دست و پا نشدن.  ايشان در تمام مسير تيغه‌ها به ترتيبِ افراد گروه و لزوم حمايت هر فرد از نفر رو‌به‌رويش به هنگام صعود و حمايت از نفر پشت‌سرش به هنگام فرود تذكر مي‌دادند. در اين مسير سنگي به نظر مي‌رسيد كه در زمستان تله‌هاي برفي خطرناكي به وجود بيايد و به قول سرپرست يك صعود كاملا فني را مي‌طلبد. نماز را چند دقيقه بعد از اذان در ميانه همين قسمت از مسير روي سنگ‌هاي تيز تيغه‌ها و بر لبه پرتگاه اقامه كرديم و نهار را هم پس از يك صعود با حمايت حدود ساعت 13:30 تا 14 خورديم.
قسمت پاياني مسير را كه به زين‌اسبي اسپيلت مي‌رسيد از سمت راست تيغه‌ها عبور كرديم، سرپرست معتقد بود كه راه رفتن روي تيغه‌ها آسان‌تر از مسيرهاي ريزشي و دست به سنگ سمت راست آن است ولي مسير تيغه‌ها را براي گروه صلاح نديدند. گرچه راه رفتن بدون هراس روي تيغه‌اي بيست سانتي‌متري كه دو طرفش پرتگاه است نياز به تمرين دارد.
از گردنه اسپيلت قله كلك‌چال در شمال و مجتمع كلك‌چال در شرق پيدا بود. به سمت جنوب رفتيم و بعد از صعود و فرودي مختصر و درگيري كوچكي با سنگ ساعت 16 روي قله اسپيلت قرار گرفتيم.
پس از چند دقيقه ماندن روي قله، با كمي تراورس به سمت شمال به پاكوب شرقي فرود از زين‌اسبي رسيديم و مسير را ادامه داديم و 17:15 به مجتمع كلك‌چال رسيديم و طي توقفي 45 دقيقه‌اي نهار دوم را خورديم و باقي‌مانده مواد غذايي كوله‌ها را پاكسازي كرديم.
در فرود از مجتمع كلك‌چال هوا تقريبا تاريك شده بود و جز يكي دو نفر از هم‌نوردان كسي چراغ پيشاني به همراه نداشت. و البته كوهپيمايي هميشه اتفاقات غيرمترقبه دارد و خوب است برخي وسايل مانند بادگير و لباس گرم و چراغ پيشاني و غيره هميشه همراه  يك كوهپيما باشد. توقفي چند دقيقه‌اي براي نماز در ايستگاه سوم داشتيم. فرودمان به دليل تاريكي هوا و ناراحتي زانوي يكي از همراهان كمي آرام شده بود و به همين علت نزديك ايستگاه اول، سرپرست به همراه اعضايي كه عجله داشتند خداحافظي كردند و جانشين محترم همراه نفرات باقي‌مانده پايين آمدند و در طول مسير از تجربه‌هاي مختلف صد و پنجاه بار صعودشان به قله كلك‌چال گفتند.
كوهپيمايي گروه ساعت 20:30 رو به روي درب اصلي پارك جمشيديه به پايان رسيد و البته جانشين محترم برنامه، شيريني اين برنامه شيرين را به كام همراهانشان با بستي پس از كوهپيمايي شيرين‌تر كردند.
نكات پاياني
- در طول مسير از ميدان مجسمه تا جانپناه شروين و پس از آن تا قله اسپيلت و زين اسبي اسپيلت و مجتمع كلك‌چال آنتن‌دهي موبايل كمابيش –اما نه به طور كامل- وجود دارد.
- مجتمع شيرپلا، پايگاه امداد داوودي و ايستگاه‌هاي هلال احمر دربند و جمشيديه نزديك‌ترين مراكز امدادي منطقه هستند.
- در طول مسير پس از كافه‌هاي پس‌قلعه تا مجتمع كلك‌چال، جز چشمه‌ي بند يخچال و هم‌چنين لوله انتقال آب سوراخ‌شده پايين‌تر از زين‌اسبي اسپيلت دسترسي به آب وجود ندارد كه البته در مواقع كم‌آبي چشمه بند يخچال و آن لوله انتقال آب هم آبي ندارند.
- در مسير سنگي بعد از جانپناه شروين بهتر است كلاه كاسك، هارنس و ابزار حمايت و ايجاد كارگاه همراه افراد گروه باشد، هرچند صعود بدون اين ابزار هم ممكن و تا حدودي ايمن است.
[‍1] http://www.vajehyab.com/?q=%D9%84%D8%AA
      http://www.vajehyab.com/?q=%D8%A7%D8%B3%D9%BE%DB%8C

نظرات (62)

  • زهرا شیردلی

    زهرا شیردلی

    13 مهر 1393 at 09:34 |
    منظورم برنامه های حرفه ای نبود تا کنون هم توفیق شرکت در برنامه آقای ورکش را نداشته ام چون مشغله دارم نتوانسته ام در برنامه های آموزشی شرکت کنم و از آنجا که آماتور هستم برای آشنا شدن هر بیشتر با گروه و عملکرد آن در برنامه های سبک و گلگشت خدمت دوستان بوده ام منظور من برنامه های گلگشتی است که به ندرت در جدول برنامه ها وجود دارد و برخی سرپرست ها هم دوست ندارند ما را در برنامه شرکت دهند فکر کنم تا حالا خودشان فهمیده باشند منظورم چه کسی است!!
    • مهدی ورکش

      مهدی ورکش

      13 مهر 1393 at 21:30 |
      با عرض سلام و تقدیم احترام
      سرکار خانم شیردلی، بنده کم توفیق بودم که نتونستم در برنامه ها به شما خدمت کنم.
      چون احتمالا سوالات شما و دوستان دیگری که مشغله زیاد دارند و نمی توانند در برنامه های آموزشی و جلسات گروه شرکت کنند مشترک است، پاسخی مختصر ارائه می شود. در صورت ابهام در جلسات گروه در خدمتم. (البته یکی از اهداف جلسات که شرکت در آن الزامی است، آشنا شدن اعضای جدید با گروه و عملکرد آن است. مکتوبات سایت هم فرصت مناسبی برای آشنایی با قوانین و فضای گروه است.)
      خوشبختانه تا به حال گزارشی مبنی بر اعمال سلیقه شخصی از جانب سرپرستان در ثبت نام اعضا، به مسئولین گروه واصل نگردیده است (با وجود اینکه سرپرست در ثبت نام داوطلبین مختار است). البته مواردی بوده که به دلایلی منطقی و با هماهنگی گروه، از ثبت نام بعضی از اعضا ممانعت به عمل آمده است. چنانچه غیر از این است مسئولین گروه را در جریان جزئیات قرار دهید.
    • مرضیه کشاورز

      مرضیه کشاورز

      13 مهر 1393 at 10:04 |
      خانوم شیردلی، سرپرست اختیار تام در گزینش افراد داوطلب در برنامه رو داره :) فکر کنم قوانینو خوب نخوندید...
      بعدم میتونید اعتراضتون رو نه در سایت که در جلسات برنامه اعلام کنید
      به این صورت که تو جلسات با خود همون سرپرست یا خود آقای ورکش صحبت کنید یا اینکه اگر دوست دارین علنی مطرح بشه تا آخرین جمعه ی قبل جلسات با مسئول جلسات (آقای نصرآبادی) هماهنگ کنید و یه وقت 5 دقیقه ای بگیرین و تو جلسه علنی صحبت کنید.
      که من فکر میکنم اگر در مرحله ی اول علنی نباشه نتیجه ی بهتری بگیرین :)
      در هر صورت امیدوارم یه سوءتفاهم باشه و به زودی بر طرف بشه :)
      عیدتون مبارک و پیروز باشید :)
  • زهرا شیردلی

    زهرا شیردلی

    12 مهر 1393 at 11:21 |
    سلام اقای ورکش
    یه سوال داشتم خوبشختانه برنامه های گروه ازطریق پیامک به ما اطلاع رسانی میشه و این کمک میکنه اگر فرصت آنلاین بودن نداشتیم برنامه اون هفته رو بدونیم ولی چرا بعضی برنامه ها چراغ خاموش هستند که پیامکش برای من نمیاد و اینکه چرا در قسمت نظرات یه برنامه نظر می گذاریم پاک میشه اینا بستگی به سرپرست اون برنامه داره آیا؟؟ و کم لطفی سرپرست رو میرسونه؟؟ که نمی خواد بعضی ها تو برنامه شون باشند؟؟؟ فکر می کردم این گروه با خیلی گروه ها که تبعیض قائل میشن متفاوته! ولی گمونم اینطور نباشه
    • مهدی ورکش

      مهدی ورکش

      13 مهر 1393 at 21:54 |
      با سلام مجدد
      احتراما موارد خیلی مختصر پاسخ داده می شود و انتظار می رود پاسخ مشروح را در جلسات گروه مطالبه نمایید.
      فقط در برنامه هایی که سرپرست، در قالب مشخص درخواست ارسال پیامک به بعضی از انواع عضویت دارند، اطلاع رسانی انجام می شود.
      ممکن است به یکی از دلایل ذیل احساس کنید بعضی از برنامه ها چراغ خاموش هستند:
      - حدودا نود درصد برنامه های گروه به صورت فصلی اعلام می گردد و کافی است هر سه ماه، یک بار به اینترنت دسترسی داشته باشید و فقط تعداد کمی از برنامه ها به دلیل خلا در سطوحی از برنامه ها و محدودیت های زمانی سرپرست و شرایط جوی و ... دیرهنگام اعلام می شود.
      - برنامه های نادری داریم که فقط در جلسات گروه اعلام می شود.
      - برنامه هایی وجود دارد که مخصوص یک نوع عضویت می باشد.
      و اما بعد ...
      سرپرستان در قسمت نظرات کم لطفی و تصرفی ندارند و کامنت مذکور می بایست پیگیری شود. معمولا موارد حذف شده توسط مسئولین سایت، مشکل محتوایی داشته است. موارد حذف شده ای هم داشتیم که پس از پیگیری مشخص شده اشتباه سهوی و یا خطای کاربر در ثبت نظر و یا اشکال فنی در سایت بوده است.
      اگر بگذریم از اینکه فرمودید " یه سوال داشتم" ولی خیلی بیشتر پرسیدید
      آبا دسته بندی بر اساس نوع عضویت و تبعات آن را می توان تبعیض نامید؟ یا اینکه پیامک برای برخی ارسال میشود و برای بعضی خیر!!!! البته این دو جمله آخر مزاحی بود تا فضا عوض شود و برای اصلاح و ارتقای قوانین و فرآیندهای گروه و زیباتر شدن دیدتان نسبت به گروه مشتاق دیدار و گفتگو با حضرتعالی هستم.
    • اعظم یوزباشی

      اعظم یوزباشی

      12 مهر 1393 at 21:26 |
      منم سلام ..خانوم شيردلي ....
      واسه ي منم پيامك نيومده تا حالا ... ما خودمون شبانه روزي پيگيري كرديم اخبار رسمي و غير رسمي رو .البته حق داريد ناراحت باشيد چون اسپيلت خيلي خاصه . اما انشالله زمينه ش مهيا ميشه . آقاي وركش ازون سرپرستا نيستن كه نخوان ببرن . كافيه اشتياق و همت تون رو ابراز كنيد . پيش نياز ها رو تشريف ببريد اون وقت همه جاااااااااااااااااا مي برنتون .گرچه بحالتون غبطه مي خورم كه بهتون اطلاع رساني ميشن برنامه ها ....انشالله هم نورد بشيم :).موفق باشيد.
    • مرضیه کشاورز

      مرضیه کشاورز

      12 مهر 1393 at 12:30 |
      سلام خانوم شیردلی
      واقعا به شما اطلاع رسانی میشه؟؟؟؟؟؟
      پس چرا به من نمیشه؟؟؟؟
      تبعیض تا چه حد آخه :دیییییییی
  • مهدی ورکش

    مهدی ورکش

    10 مهر 1393 at 23:02 |
    بسم الله الرحمن الرحیم
    خدا را شاکرم به خاطر داشتن همنوردانی این چنین کم نظیر. اسم هیج کدوم از دوستان را هم نمیارم چون خودشون میدونند که اگر هر کدوم نبودند قسمتی از برنامه ناقص بود...
    • مرضیه کشاورز

      مرضیه کشاورز

      12 مهر 1393 at 10:52 |
      تبارک الله احسن الخالقین :)
      از لطف شما و جانشین محترم سپاسگزارم. ببخشید که تو هر برنامه ای که میام باعث اذیتتون میشم :)
    • اعظم یوزباشی

      اعظم یوزباشی

      10 مهر 1393 at 23:16 |
      سلام بر سرپرست خوب و مهربان ما ...
      "كم نظيري " از خودتونه آقا :)
      خدا حفظتون كنه .
      حرف هست ،‌كلمه نيست آقاي وركش ...
      اعظم الله اجوركم
  • اعظم یوزباشی

    اعظم یوزباشی

    08 مهر 1393 at 21:00 |
    سلام به همه ...من نظرم عوض شد . خيليم مجروح و مصدوم داشتيم . من ِ بي نوا بعد چهار روز هنوز دارم اثرات ديده بوسي با درختچه ي خار نزديك قله رو پس ميدم...و بصورت مداوم مشغول در آوردن خارهاي ريز و درشت از دستانم هستم !!!!!!نگرانم تيغها خاصيت فشنگ داشته باشن و با سرعت امعا و احشام دروني بنده را درو كنند و قلبم را نشانه بروند ....دوستان !!!!!!!!!!!!!!! مددي ...خانوم كشاورز كجايييييييد كه هم نورد فصل بعدي داره از دست ميره .... :)
    • مرضیه کشاورز

      مرضیه کشاورز

      09 مهر 1393 at 23:35 |
      خانوم یوزباشی مواظب باشین شما طوریتون بشه، گروه کلی تلفات در اثر کمبود غذا میده :))))
      بعدم شما قرار بود برین شجره نامه تون رو در مورد فامیلیتون در بیارین :)
      من منتظرما
      • اعظم یوزباشی

        اعظم یوزباشی

        09 مهر 1393 at 23:47 |
        عارضم خدمت هم نورد شوخ و صريح اللهجه خودم خانم كشاورز:)
        اولا ممنون از لطفتون ...انشالله كه تلفات اين شكلي نداشته باشيم ... ته تهش يك سقوط شكوهمندانه باشه ...چون حيفه كه يه كوهنورد از گرسنگي به دارالسلام بپيونده !!!!
        در مورد شجره نامه هم چشم . تحقيقات ميداني در حال انجام هست چرا كه از نحوه ي پرسش شما اينطور بنظر مياد كه با دو سه تا جمله راضي نمي شيد :) زياد منتظرتون نميذارم ...جواب : برنامه ي مشترك فصل بعد :)
        • مرضیه کشاورز

          مرضیه کشاورز

          10 مهر 1393 at 12:31 |
          اینایی که گفتین یعنی چه؟!
          صریح اللهجه چی هست؟
          • اعظم یوزباشی

            اعظم یوزباشی

            10 مهر 1393 at 21:30 |
            كدوماش يعني چي هم نورد جان ؟؟؟؟؟
            صريح اللهجه هم يه جور تعريفه يعني رك !:)دارالسلام هم مترادف گورستان مي باشد البته معنايي عارفانه هم دارد:)ديگه سوالي ندارين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برم دنبال شجره نامه ؟؟؟
    • مهدی بشیری

      مهدی بشیری

      09 مهر 1393 at 23:07 |
      سلام بر دوستان قله نورد وهم تیغه ای ها
      خوب شد مانور بود اگه جنگ بود حتما ....
      به هر حال من هنوز تو فکر اون عقابی هستم که رو تیغه ها بالای سرمون پرواز می کرد وبرای ناهار دنبال یه لقمه ی چرب ونرم می گشت
      حیوونی گشنه موند ....
      از سرپرست محترم به خاطر برنامه خوبشون تشکر می کنم
      • اعظم یوزباشی

        اعظم یوزباشی

        09 مهر 1393 at 23:30 |
        سلام بر جانشين "همه جانبه دلسوز " برنامه ... چقدر روحيه تون لطيفه شما ... بنده اگر مي افتادم و آن عقاب گرسنه چونان شتر از من بينوا كوهاني مي ساخت بر پشتش ... شما راضي مي شديد؟ يعني من واقعا تا هم نورداني مثل شما دارم به آمريكا و اسراييل ميگم : زكّي!!!
        بهرحال كمك شما روي اون پله سنگي رو ارج مي نهم و گرچه كه بعدش ابراز ندامت كرديد اما من از تشكرم احساس پشيموني نمي كنم ...پس...همچنان... دستتون درد نكنه ... بابت "رافت همه جانبه !!!!" هم تبريك مي گم بهتون .
    • راضیه خجسته پور

      راضیه خجسته پور

      09 مهر 1393 at 13:21 |
      سلام به مصدوم دست و دل باز
      مراد از مجروح در برنامه در حد استفاده از برانکارد است :))))
      بعدم تا اونجایی که ممکن بود که خارها به صورت سرپایی درمان شدن، برای درمان ترکش های برجامانده هم تشریف میارین هرانده در خدمتیم :D
      • اعظم یوزباشی

        اعظم یوزباشی

        09 مهر 1393 at 23:22 |
        سلام به مسئول امداد و نجات :) بله كمك دم قله اي شما كه خيلي كمك حالم شد وقت دست به سنگ شدنها و بابتش هم بسياااااااااااااااااااااااااار ممنونم .
        مجروح آنست كه جراحت بردارد بزرگوار !!!!!
        چرا همگي اصرار دارين من يك بلاي جدي اي سرم بياد؟؟ . من برم روي برانكارد همه چي حله عاياااا ؟:)
        باشه ادامه ي درمان هم با خودتون :) گر چه كه: "هو الشافي " اما "وسيله ها " هم مهمند و محترم :)
        لطفا زحمت طول درمانم رو هم بكشيد خانوم خجسته پور . سپاس
        • راضیه خجسته پور

          راضیه خجسته پور

          12 مهر 1393 at 12:46 |
          سلام بر تیغه نورد و غارنورد که امید جمعی به کوله ی اوست :D
          کی خوشحال میشه شما بلایی سرت بیاد ما راضی نیستیم خار بره دستت، حالا خودت دوست داری درخچه های خارو نوازش کنی به ما چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          مسئله برانکارد هم از اونجا شروع شده که همنوردان محترم شما علاقمندند آموخته های خودشون در جلسه گروه رو محک بزنن، شما جدی نگیر (یعنی مطمئن نباش خوب یاد گرفته باشن :))))، امیدت به خدا باشه.
          در مورد طول درمان هم انشاالله نیاز نمیشه دعای خیر انبوهی همنورد بدرقه شما در تیغه ها و قله ها و جدیدا غارها و........ است.
          • اعظم یوزباشی

            اعظم یوزباشی

            12 مهر 1393 at 21:29 |
            ممنون خانوم آرام :)
            ميگم با اين پشتوانه محكم به جنگ كدوم ديو خبيث برم خوبه ؟؟:))
  • اعظم یوزباشی

    اعظم یوزباشی

    07 مهر 1393 at 22:06 |
    سلام به همه
    ممنون از گزارشتون جناب ثقفي .بهرحال در بحث گزارش نويسي احتمالا بتونيد الگوي خوبي باشيد براي آقايان گزارش نويس .
    خط 15-16 رو با من بوديد ؟‌؟؟ بله.موافقم تك خوري خوب نيست ...نه مادي و نه معنويش ....
    باز هم ممنون موفق باشيد
    • محمد ثقفی

      محمد ثقفی

      08 مهر 1393 at 11:14 |
      البته بعيده كه شما كلا معناي واژه تك خوري رو بدونين، يعني فكر نمي‌كنم بتونين چيزي بخورين، ما كه اين جوري ديديم. ان‌شاءالله هميشه دستتون پر و بخشنده باشه
  • طیبه طاهری

    طیبه طاهری

    07 مهر 1393 at 20:48 |
    گزارش بسیار مفیدی بود.جناب آقای ثقفی شما با این گزارش ثابت کردید که آقایان هم می توانند گزارش نویس های خوبی باشند. پیشنهاد من اینه که تو گروه قانونی مصوب بشه که از این به بعد کلا آقایون زحمت گزارش برنامه ها رو بکشن!زحمت عکاسی از برنامه هم با خانمها.......
  • الهام عباس  زاده

    الهام عباس زاده

    07 مهر 1393 at 11:13 |
    سلام
    خدمت تمامی دوستانی که این مسیر زیبا رو درک کردن و دست به سنگ های زیبای این قله دوست داشتنی شدند
    تبریک میگم.
    واقعا آدم بعد از رسیدن به قله حس فتح کردن داره. چرا که معمای پیدا کردن مسیر بین گیره ها رو حل کردید :)‌

    یاد باد آن روزگاران یاد باد
    خوب منم دلم دوباره دست به سنگ های طولانی و ترس و امید همزمان میخواد...

    آقای ورکش ؟؟؟؟‌
  • محمد ثقفی

    محمد ثقفی

    06 مهر 1393 at 17:50 |
    فعلا كه گزارش منتشر نشده ولي از اون‌جايي كه مخاطبين سايت به گزارش‌هاي ادبي عادت دارند و گزارش حقير از ابيات و آيات و ادعيه خالي است اين يه غزل از خانم مژگان عباسلو رو به عنوان تكميلي گزارش تقديم مي‌كنم به خصوص بيت پاياني اش:

    چشمها – پنجره‌های تو – تأمل دارند
    فصل پاییز هــم آن منظره‌‌‌ها گل دارند

    ابر و باد و مه و خورشید و فلک مطمئنم
    همــه در گردش چشــم تــو تعادل دارند!

    تا غمت خار گلــو هست، گلــوبند چرا؟
    کشته‌ هایت چه نیازی به تجمل دارند؟!

    همه‌ جا مرتع گرگ است، به امید که‌ اند
    میش‌ هایم کــه تــه چشم تو آغل دارند؟

    برگ با ریزش بـی‌وقفه به من می‌گوید:
    در زمین خوردن عشاق تسلسل دارند

    هر که در عشق سر از قله برآرد هنر است
    همـه تا دامنـه‌ ی کــوه تحمل دارند
  • مرضیه کشاورز

    مرضیه کشاورز

    06 مهر 1393 at 13:59 |
    سلام
    دوستان من انقد تو عضلات دست و پا درد دارم که حال نوشتن ندارم فقط یه شعر مشترک از خودم و حافظ داشته باشید تا دو سه روز دیگه بیام و توضیحات تکمیلی رو بدم: :دییییی
    ساقی بده بشارت، شکرانه ی سلامت
    روزی تفقدی کن، رندان پارسا را
    • اعظم یوزباشی

      اعظم یوزباشی

      06 مهر 1393 at 22:14 |
      سلام بر خانوم كشاورز سنگنورد ِ‌و مجروح ما :) بهتر شدين انشالله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      شعر مذكور هم محصول حافظ و حافظ است هم نورد جان ...؟!
      به نام خودتون ثبتش نكنيد ...تركيب عجي و غريببي از2 بيت ذيل :

      خوبان پارسی گو بخشندگان عمرند

      ساقی بده بشارت رندان پارسا را
      و



      ای صاحب کرامت شکرانه سلامت

      روزی تفقدی کن درویش بی‌نوا را
      :))
      *

      مي گم بالاخره جواب داد مشاعره ها ...ببخشيد اگه اون موقع نتونستم توي مشاعره تون شركت كنم آخه من اندازه شما تمركزم بالا نيست ...:) اون يكي شعره رو چي بالاخره از بر شدين ؟
      ساقي به نور باده برافروز جام ما
      مطرب بگو كه كار جهان شد به كام ما
      ما در پياله عكس رخ يار ديده ايم
      اي بي خبر ز لذت شرب مدام ما
      هرگز نميرد آنكه دلش زنده شد بعشق
      ثبت است بر جريده ي عالم ، دوام ما ....
      :)
      ممنون از حضور پرسرصدا ...تهديدها ...تطميع ها ، راهنماييهاي "سنكگي !!!!!" و و و :)
      انشالله باز هم همنورد بشيم
      • مرضیه کشاورز

        مرضیه کشاورز

        07 مهر 1393 at 14:47 |
        سلام بر خانوم یوزباشی عزیز :)
        اولا که حالم خوبه :)) البته بعد دو روز درد کشیدن در عضلات دست و پا (از مزایای کوهنوردی فصلی)
        به من که خیلی خوش گذشت جمعه ولی خدایی حاضزم دو برابر ارتفاع دماوند سنگ نوردی کنم ولی کوهنوردی نهههههههههه
        من و حافظ نداریم که! زحمت میکس ابیاتو کشیدم کههه :دی
        الان این دو خط آخر با من بودین؟؟؟ خواهش می کنم :دی
        من از همنوردی با شما در فصل های آینده البته (کوهنوردی فصلی من) بسیار استقبال می کنم
        جا داره اینجا به همه همنوردان برنامه اسپیلت اعلام کنم من هنوز رسمی هستم :))))
        • اعظم یوزباشی

          اعظم یوزباشی

          07 مهر 1393 at 22:24 |
          ماشالله ... بله شنيدم سنگنورد ماهري هستين :) ولي ديگه دو تاي دماونده يه كم ..خيليه !!!!!
          ميكستون يه جورايي شبيه مونتاژ فيلماي جشنواره ايه كه اول آخرشو نمي فهمه مخاطب ...
          يه كمي واضح تر هم نورد جان ...پلييييز !
          ميگم دوست دارين زين پس بجاي "خانم كشاورز " ... شما رو "رسمي خانوم " خطاب كنيم ...:) ؟
          شما كه حركتي نزديد در جهت ترفيع ما ... خوراكي ها هم كه جواب نداد ... پس ما حالا حالاها توي صف آزمايشي ها واي ميستيم ... خيلي هم خوشحال و شاد و خندانيم ...مگه چيه ؟؟؟؟؟؟؟ !!!! :)
  • طیبه طاهری

    طیبه طاهری

    06 مهر 1393 at 09:24 |
    سلام و تبریک و خسته نباشید به همه دوستان اسپیلتی.
    من هم به عنوان روح سرگردان ناظر برنامه از همه دوستانی که به یاد من و همه دوستان غایب بودند تشکر می کنم.
    درسته که قله نطلبید و بنده به دلایلی نتونستم تو این برنامه حضورفیزیکی داشته باشم، اماظاهراتونستم تو این برنامه حضور شیمیایی موثری داشته باشم.
  • اعظم یوزباشی

    اعظم یوزباشی

    05 مهر 1393 at 22:51 |
    از دلاويزترين روزجهان ...خاطره اي با من هست ....به شما ارزاني ..!
    "ميگن : انتظار هر چيز رسيدن به اونو زيباتر مي كنه..."
    خدايا !
    شكرت براي اين انتظار و براي اين رسيدن ...
    براي لبخندهاي روي قله ...براي دست به سنگ شدنها و تمرين شجاعت كردن پيش يه استاد بزرگ كه خيليا بهشون ميگن :‌شير كوهستان :)
    براي مشاعره هاي خانوم كشاورز و آقاي بشيري ...
    براي نترسيدن و دليري خواهران شباهنگ كه بدون هارنس و تجهيزات عبور كردند...
    براي حضور راضيه ي خجسته پور آرام و خانوم جاويد دانا و آقاي ثقفي دلسوز ...
    خدايا ! خيلي مهربوني ...بيشتر از كلام من و بيشتر از شنيدنهاي شما ...
    سپاسگزار تك تك دوستان هستم ...و بيشتر از همه جناب وركش ؛كه ايشان را بحق "پدر گروه "‌مي بينم و مي دانم.
    ممنونم آقاي وركش! براي اعتمادتون به من ِ آزمايشي و كم تجربه ...ممنونم كه اين آتش اضطراب اول به لطف خدا و دوم بخاطر وجود شما و راهنمايي هاتون :بَردا وَ سَلاما "‌شد .خدا به شما خير كثير بدهد و آرامش و صبر و شادي حقيقي ....
    جاي همه ي اونايي كه دوس داشتن ولي نتونستن بيان خالي...خيلي خالي ...
    اسپيلت واقعا متفاوته ؛‌متفاوت و دوست داشتني ... سخت بهش ميرسي ...و همين سخت رسيدن ، قصه رو خيلي قشنگ مي كنه ...خيلي زياد .
    مجروح و مصدوم و شهيد هم نداشتيم گرچه خانوم كشاورز عزيز كمي زانو درد داشتن ولي رفتيم و رسيديم و برگشتيم . الحمدلله
    بهرحال اينا تنقلاته ...شام اين سفره دستپخت همنورد ارجمندم ، جناب ثقفي خواهد بود .. عجالتا گرسنگي را تحمل بفرماييد تا مهيا شود ...و لله الحمد :)
    • محمد ثقفی

      محمد ثقفی

      06 مهر 1393 at 17:45 |
      شام شب گذشته حاضر شده و بايد منتظر سرو شدنش توسط سرپرست بزرگوار بود.
      • اعظم یوزباشی

        اعظم یوزباشی

        06 مهر 1393 at 22:26 |
        سلام مجدد . اول بابت سرعت عمل در گزارش نويسي .
        دوم براي خط شكني در صنف مردان ِ نگارنده _ "فئه قليله "
        تبريك ميگم و تشكر مي كنم ...
        راستي آقاي ثقفي ! براي سرو شام همه ي اعضا دعوتند .... سرپرست محترم فقط ناظر نهايي اند نه سرو كننده ي تمام محتويات سفره .
        هرچه كه باشد با شعر يا بدون آن ...با آيه يا بدون آن ...طنزباشد يا جدي ...روايت شماست از مشاهدات خودتان در يك سفر كوتاه ...و حتما قابل احترام است و حتما خواندني .
        به سهم خودم ممنون .سربلند باشيد و مانا
  • فاطمه جاوید

    فاطمه جاوید

    05 مهر 1393 at 22:29 |
    بسم الله الرحمن الرحیم

    قال المولی سلام الله علیه:السخاء و الشجاعه غرائز شریفه یضعها الله سبحانه فیمن احبه و امتحنه

    بخشایشگری و دلاوری خوهای ارجمندی هستند که خداوند سبحان هرکه را دوست داشته باشد و امتحان نموده باشد,قرار میدهد(غررالحکم ج1 ص74

    خدارا شاکریم عبور از تیغه ها و دیواره سنگی را دریکی از بهترین روزها(اول ذی الحجه)میدان" تمرین استقامت " مان قرار داد با راهبری شجاع و صبور و جانشین ودوستانی پر مهر و پر دل

    سرپرست متشکریم

    دیگه کی میریم رو تیغه ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • اعظم یوزباشی

      اعظم یوزباشی

      06 مهر 1393 at 22:17 |
      سلام خانوم جاويد ... :)
      منظورتون از همين تيغه هاست يا ...؟
      بهرحال كلا موافقم ...
      كي ميريم تيغه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • راضیه خجسته پور

    راضیه خجسته پور

    05 مهر 1393 at 16:22 |
    سلام به همنوردان اسپیلت و همنوردانی که روحشون همراه گروه بود... (ویژه خانم طاهری)
    خدا رو شکر که برنامه به خوبی و سلامتی به پایان رسید.
    تشکر فراوان از آقای ورکش که این برنامه ی خوب رو به بهترین شکل ممکن برگزار کردن.
    و همچنین تشکر از همنوردان که با حمایت های مادی (خوراکی)و معنوی (یادآوری خاطرات امید بخش) خود به بهتر برگزار شدن برنامه کمک کردن.
    • اعظم یوزباشی

      اعظم یوزباشی

      05 مهر 1393 at 22:55 |
      روح شون ماشالله ماشالله خيليم قوي بود ...تا اخر مسير ما رو قبض كرده بود :)
      "حمايت " رو خوب اومديد ...اگه منم مخاطب اين حرفتون ميشم بايد بگم كه ممنونم از تشكرتون !!!
      • راضیه خجسته پور

        راضیه خجسته پور

        06 مهر 1393 at 09:35 |
        بله حمایت های مادی شما اونقدر قویه که ماشاالله برا کل گروه کافیه، در سفرهای استانی و شهری و بین المللی:)
        یا خودتون حمایت می کنین یا روحتون شیرینی می فرسته مشهد :D
        سپاس مجدد
  • طیبه طاهری

    طیبه طاهری

    03 مهر 1393 at 23:09 |
    سلام و وقت بخیر خدمت همه دوستان و همنوردان ، علی الخصوص دوستان عازم اسپیلت.
    در آخرین لحظات می خواستم اعلام کنم اگر احیانا ، احتمالا کسی از دوستان کاری براش پیش اومده یا منصرف شده یا فردا منزل اقوام دعوت به ناهار شده یاشنبه امتحان داره یا گرفتاری کاری براش پیش اومده و یا........ بنده جاشو به بالاترین قیمت خریدارم!!!!!!!!
    امیدوارم صعود خوبی داشته باشید........
    اسپیلتتون به سلامت......
  • طیبه طاهری

    طیبه طاهری

    29 شهریور 1393 at 10:10 |
    هزینه آگهی هم بر عهده برنده مناقصه...........
  • طیبه طاهری

    طیبه طاهری

    29 شهریور 1393 at 09:32 |
    سلام خانم کشاورز
    میشه بفرمایید پاکت های مناقصه رو کجا باید بیاریم؟
    منظورم پاکت های حاوی پیشنهادات برای شرکت در مناقصه است.
    اگه موافق باشید یه آگهی واسه مناقصه بدیم تا بقیه دوستان هم بتونن تو مناقصه شرکت کنن.
    • مرضیه کشاورز

      مرضیه کشاورز

      29 شهریور 1393 at 10:24 |
      سلام عزیزم :)
      این مناقصه خصوصی، عمومی نیست که آگهی بدیم برای همه. چون متقاضیان این برنامه رو فقط شامل میشه. و یه نکته ای هم هست اینه که تو مناقصه کمترین قیمت مد نظره ولی من بیشترین قیمت مد نظرم. پس کلا منتفی شد دیگه :)
      باید حراجی بزارم
      • طیبه طاهری

        طیبه طاهری

        29 شهریور 1393 at 12:49 |
        سلام
        منظورتون مزایده است دیگه
        مشکلی نداره از نظر عمومی بودن.
        چون پیشنهاد شرکت کننده ها تو پاکت های دربسته به برگزار کننده تحویل داده میشه اطلاعات فنی و مالی پیشنهادات روفقط برگزار کننده متوجه میشه!!!!!!!!!!
        • مرضیه کشاورز

          مرضیه کشاورز

          29 شهریور 1393 at 16:27 |
          تی تی جان در "شرایط عمومی پیمان" اومده که یعضی وقتا مناقصه از حالت عمومی خارج میشه چرا که کارفرما قبلا با یه سری از پیمانکارا کار کرده، حالا هم میخواد بین همینا مناقصه برگزار کنه در نتیجه مناقطه خصوصی میشه، و فقط برای این عده ی خاص دعوتنامه فرستاده میشه! اینجام فقط باید بین کسایی برگزار میشد که تقاضای شرکت تو این برنامه رو داشتن.
          علی هذا و اینا بنده هم منظورم از حراجی یه تصویری از یه فیلم بلاد کفر بود که ایشالا دیدمت می توضیحم حضوری!
          در نهایت باید بگم که بنده مُصِرم این برنامه رو شرکت کنم در نتیجه از مناقصه (عمومی یا خصوصی) و مزایده و حراجی و ... پِشمان شدم!
          تا درودی دیگر بدرود :)))
  • مرضیه کشاورز

    مرضیه کشاورز

    28 شهریور 1393 at 15:16 |
    سلام
    می بینم که این برنامه متقاضیان پسین داره :))
    به شرط مناقصه میتونم جامو بفروشم :))
    به بالاترین پیشنهاد البته وگرنه دلتون بسوزه خودم میرم :D
  • یداله رحمانی

    یداله رحمانی

    28 شهریور 1393 at 12:10 |
    با سلام واحترام حضور همنوردان کرانمایه
    پیشنهاد این حقیردر خصوص اعضای محترمی که نسبت به برنامه ای نظر یا انتقادی دارند و همچنین نحوه پاسخگویی به این عزیزان، مختصر و مفید این است که بیان نقد و اعتراض را فقط و فقط منوط به رعایت ادب و احترام نموده تا همنورد محترم علی رغم تجربه کم بتواند اظهار نظر کرده و احساس خود رامنتقل نماید و ایشان را بابیان دلایل متنوع و گوناگون محترمانه وادار به سکوت ننماییمم.
    اجتماعی که در آن زندگی میکنیم از مدرسه تا دانشگاه و محل کار و حتی خانواده ما را از گفتگو پرهیزمی دهد نتیجه اینکه ما منویات درونی خویش را پنهان وبه شکلی ناهنجار در قالب متلک، غیبت و تعارفات دروغ ظاهر می سازیم خلاصه اینکه برای یک اظهار نظر به جز ادب و احترام آن را محدود، پیچیده و سخت نکنیم به امید روزی که فرهنگ ناب تشیع که صداقت و ایثار در آن موج می زند در جای جای ایران اسلامی شاهد باشیم.
    • فاطمه جاوید

      فاطمه جاوید

      29 شهریور 1393 at 18:59 |
      باسلام وعرض ادب خدمت همنورد گرامی جناب آقای
      یدالله رحمانی

      1/از توجه شما ودوستان به مباحث جدی از جمله موضوع مهمی به عنوان(نقد و انتقاد) بسیار خوشوقتم گرچه مزاحهای دوستانه هم به مقدار لازم ,فضای سایت و گروه و برنامه هارا جذاب میکند

      2/هیچ دینی مثل اسلام مارا به اندیشیدن و مستدل پذیرفتن و مستدل رد کردن ,دعوت نکرده است (به آیات و روایاتی که مارابه تعقل دعوت میکنند مراجعه کنید) به طوری که جناب شیخ الرییس بوعلی
      سینا با استفاده ازین دستور العمل دینی فرموده:هرکس بی دلیل چیزی را رد کند یا بی دلیل بپذیرد از فطرت انسانی خارج شده است.

      3/اما برای اظهار نظر کردن در مطلبی ویا نقد کردن(جداکردن درست از نادرست و خوب از خوبتر)علم و آگاهی و تخصص لازم است حداقل در همان اندازه {دقت شود}

      مثلا در باره درست یا نادرست عمل کردن یک جراح ,چه کسی میتواند نظر دهد؟

      کسی که حداقل قواعد و اصول جراحی رابداند ,به خاطر همین است که دادگاه پزشکان ,متخصصین نظام پزشکی هستند نه هر فرد بی اطلاعی

      متاسفانه در کشور ما فضای آزاد اندیشی علمی ,فعال نیست اما اظهار نظرهای غیرعلمی الی ماشاءالله

      4/ بنده کاملا با نقد موافقم چون نقد خوب ,لطفی در حق انتقاد شونده است اما نقد باید از روی علم و آگاهی باشد

      5/ لذا کسی که میخواهد نقد کند باید ابتدا خوب بشنود ,(استماع)خوب فرا بگیرد ,به اصول و قواعد انتقاد شونده آگاهی پیدا کند تا نقد او هم بجا و درست باشد وگرنه نقد خوبی نخواهد داشت

      6/ این توصیه کتاب آسمانی ماست

      فبشر عباد اللذین یستمعون القول فیتبعون احسنه(18 زمر)
      به نظر بنده ازاین آیه میتوان حکمتهای بسیاری را استخراج کرد ازجمله اصول و قواعد نقادی و گفتگوی صحیح را


      7/با توجه به این آیه بنده به خودم و دوستانم توصیه کردم ابتدا خوب فرا گیریم ,بعد خوب سوال کنیم ,بعد خوب فکر کنیم و بعد نقد و اعتراض

      و از همه مهمتر به هم و نظر هم احترام بگذاریم

      این میشود فضای آزاد اندیشی

      برای شما و دوستانم در همه عرصه ها آرزوی موفقیت میکنم
  • محمد نصرآبادی

    محمد نصرآبادی

    24 شهریور 1393 at 17:52 |
    بسم الله القاصم الجبارین
    از سرپرست محترم خواهشمند است با توجه به فرصت مناسب باقیمانده تا برنامه،در صورت امکان ظرفیت برنامه را چند نفر افزایش دهند، که بنده هم بتونم حضور پیدا کنم.
    و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون :-)
    • فاطمه جاوید

      فاطمه جاوید

      24 شهریور 1393 at 20:35 |
      جناب شنجول 2 ملاحظه بفرمایند

      یک روز صبح ملا از خواب بلند شد و دید که دزد به دلیل اینکه چیز با ارزشی درون خانه ملا پیدا نکرده ,در خانه اش را کنده و دزدیده,ملا بلافاصله به مسجد محل رفت و در مسجد را از جا کند و به خانه آورد

      مردم گفتند :ملا این چه کاری است که میکنی,در خانه خدا را میدزدی؟

      ملا گفت:فقط خدا میداندچه کسی در خانه مرا دزدیده,هروقت او دزد را تحویل داد,من هم در خانه اش را تحویل میدهم
    • طیبه طاهری

      طیبه طاهری

      24 شهریور 1393 at 19:39 |
      به نام خدا
      احتراما به اطلاع می رساند بنده به عنوان معترض شماره سه ، شدیدا متقاضی ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت این برنامه می باشم....
      جناب سرپرست تا این لحظه سه نفر معترض و دو نفر متقاضی ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت مشاهده شده است.خواهشمند است بازماندگان از اسپیلت را دریابید....
      با تشکر
  • فاطمه جاوید

    فاطمه جاوید

    24 شهریور 1393 at 15:25 |
    بسم الله الرحمن الرحیم

    قال المولی سلام الله علیه:تکلموا,تعرفوا فان المرء مخبوء تحت لسانه(کلمات قصار نهج البلاغه 88)

    سخن بگویید تا شناخته شوید همانا هر شخصی در زیر زبانش مستور است

    خدمت دوستان عزیزم

    که در وادی کوهنوردی وارد شده اند عرض میدارم

    1/اگر مطالعه کنند یا از پیشکسوتان سوال کنند برایشان روشن خواهد شد که کوهنوردی ورزشی مفرح(به خاطر قرار گرفتن در طبیعت بکر و ....)و در عین حال آسیب های آن جدی و خطرناک است و اگر با دقت و اصولی در آن فعالیت نشود ممکن است به قیمت جان ,تمام شود لذا فعالیت در گروه و استفاده از تجربه پیشکسوتان و دنبال کردن آموزشها در آن بسیار ضروری است لذا یک کوهنورد باید بسیار دقیق عمل کند

    2/ و چون ما قبل از اینکه کوهنورد باشیم ,انسانیم با قابلیتهای متعالی انسانی (اشرف مخلوقات بودن,مسجود ملائکه شدن,)باید در همه عرصه های زندگی دقیق باشیم از آن جمله در گفتار ,زیرا

    گفت انسان پاره انسان بود(مولوی)

    3/بنده از باب محبت و علاقه به دوستانم ,تذکری دوستانه به خودم و دوستانم دادم وآن آینکه تعهدات گروهی را محترم بشماریم ,شاکر پیشکسوتان با"آموختن از آنها"باشبم ,تا میتوانیم سوال کنیم وبعد اعتراض

    دوستانم توجه کنند:در مفهوم اعتراض نوعی "خطا و اشتباه نسبت دادن به مقابل"نهفته است که این لفظ شایسته به کار بردن در مقابل بزرگان نیست

    اعتراض از"عرض"است عرض پهنای شیئ را گویند در مقابل طول,

    از همین معنی ,معنی دوم را استفاده کرده اند که ظاهر کردن و آشکار کردن است

    خواسته را خیلی عریض و آشکار ظاهرکردن وقتی است که مخاطب در غفلت به سر میبرد و ما باعریض ظاهر کردن آن,مخاطب را از غفلت خارج میکنیم

    لذا در اعتراض,خطا و اشتباه مخاطب نهفته است

    البته من میدانم دوستانم توجهی به این معنی نداشته اند و فقط میخواستند خواسته خود را به سرپرست اعلام کنند

    اما بنده از باب آگاهی تذکر دادم تا دوستانم نیز بدانند

    والله اعلم
    • فاطمه جاوید

      فاطمه جاوید

      24 شهریور 1393 at 20:42 |
      توجه :منظور من در "نوشتاربالا"از دوستانم کسانی است که با نظر من موافقند

      البته دوستان دیگر میتوانند نظر خود را داشته باشند

      نظردیگران هم محترم است

      اختلاف نظر به معنای تقابل اخلاقی نیست
  • اعظم امیروثوقی

    اعظم امیروثوقی

    24 شهریور 1393 at 03:12 |
    سلام من هم با نظر دوستان موافقم. لطفا برنامه های نیم روزه و یک روزه سبک اطراف تهران برای اعضای مبتدی بگذارید. خیلی تشکر می کنم بابت این مطلب. خانم جاوید عزیز و بزرگوار شاید برخی دوستان امکان حضور در برنامه های دو روزه رو ندارند دلیل نمیشه که منظورشون بی احترامی به تجربه مسئولین عزیز باشه ... با ارزوی موفقیت برای همه دوستان ...
  • مرضیه کشاورز

    مرضیه کشاورز

    10 شهریور 1393 at 10:25 |
    اگه عمری باشه، منم میخوام شرکت کنم.
  • اعظم یوزباشی

    اعظم یوزباشی

    03 شهریور 1393 at 23:19 |
    بسم الله الرحمن الرحيم
    " و الحقني بالصالحين "
    سالها دل طلب جام جم از ما مي كرد
    و آنچه خود داشت ز بيگانه تمنا مي كرد
    بي نهايت سلام و درود من بر هم نورد مهربان كوه و هم سفر معرفتم سركار خانم جاويد و نيز بر " هميشه پدر هميشه مهربان گروه جناب وركش بزرگوار ...
    خداوند را شاكرم براي چشمهاي بيناو مخاطبين هوشيار ... همانها كه مي خوانند تا "بسازند" ...
    دستهايشان آماده ست براي دستگيري و نه مچ گرفتن ..!خداوند اجر صبر و مهرباني تان را به احسن الوجه اعطا كند به شما ...در دو دنيا ...انشالله !
    حرفي اگر زده شد از جانب من ، " سوال " بود و كلمه ي "اعتراض ‌" براي آنچه كه در قلب من مي گذشت ،‌واژه ي مناسبي نبود .
    دوستان عزيز ديگر هم كه بعد از من جملاتي را عنوان كردند تحت نام اعتراض احتمالا همين قصد را داشتند . مي دانم كه "اعتراض" و "نقد" بعد از علم مي آيد و شرمنده ام اگر بي علم چيزي را گفتم كه درخور شان "شاگردي ام" نبوده است .
    و بپذيريد از اين تازه شاگرد مشتاق و پرسوال ..كه گذر زماني ميخواهد و طي طريق و سپيد شدن مويي تا تشريف فرما شدن علم و حكمتي ...
    *
    بهرحال طي صحبت كوتاهي كه با شما بزرگواران داشتم تقريبا ابهام ذهني ام برداشته شد و يك حال خوب .. يك سوال مبارك ماند برايم . "شوق به صعود " به بالا رفتن نه فقط اسپيلت و دماوند كه بالا رفتني درخور مقام "علم الاسماء آدمي " ...ان شاء الله
    خداوند بهترين هاي دنيا و عقبا را نصيب شما و اهالي خوب گروه وركش بفرمايد .
    بر آستان جانان گر سر توان نهادن
    گلبانگ سربلندي بر آسمان توان زد
    "درويش " را نباشد برگ سراي سلطان
    ماييم و كهنه دلقي..كاتش در آن توان زد
    و لله الحمد
  • شقایق موحدیان

    شقایق موحدیان

    03 شهریور 1393 at 20:36 |
    دوستان جای ما رو هم موقع صعود تیغه ها خالی کنید
    خیلی دوست داشتم بیام ولی برام امکانش نیست.
    کوهنوردی بر روی تیغه های اسپیلت اون هم با سرپرستی آقای ورکش که هم استاد کوهنوردی و هم سمبل اخلاق و ادبند، هیجان مضاعف دارد
  • طیبه طاهری

    طیبه طاهری

    03 شهریور 1393 at 14:39 |
    با سلام و عرض ادب خدمت مدیریت محترم گروه جناب آقای ورکش
    بنده هم به عنوان معترض شماره سه با دوست عزیزم سرکار خانم یوزباشی وسرکار خانم فراهانی فرکاملا موافقم. جای خالی برنامه های یکروزه متوسط و سبک در برنامه های گروه کاملا حس میشه.متاسفانه برنامه هایی که اعلام میشه عمومااز دو حالت خارج نیستند یا گلگشتی اند یا سنگین و دوروزه و فنی.
    شماهمین شمال تهران رو در نظر بگبرید اگه نخواهیم از تهران خارج شیم،حداقل 13-14 تا قله (از شرق به غرب :دارآباد، سیاه بند،لزون شرقی و غربی، کلکچال،توچال،شاه نشین،پلنگ چال-دوشاخ وچین کلاغ که روی یک خط الراس هستند،بند عیش - بازارک و لوارک)تو شمال تهران داریم که حداقل 5-6 تا ازاین قله ها سبک و متوسط هستند که میشه به عنوان برنامه یک روزه روشون حساب کرد. ولی من نمی دونم چرا گروه فقط واسه قله کلک چال برنامه میذاره؟!؟!
    چرا مثلا ما یک برنامه نداریم واسه صعودیکروزه قله دارآبادیادوشاخ یا پلنگ چال یا بند عیش.....
    اگه یه کوچولو هم از تهران خارج بشیم قله های سبک زیادی همین دورو اطراف هستند مثل قله ورجین یا پرسون یا کاسونک یا .....
    واسه همینه که یک نفر مثل بنده برای حفظ آمادگی جسمانی، میشه خطی پناهگاه کلک چال و زین اسبی!!!!!!!!
  • مهدی ورکش

    مهدی ورکش

    03 شهریور 1393 at 14:33 |
    سلام
    سرکار خانم یوزباشی و فراهانی
    روزتون مبارک
    ان شاءالله در جلسه گروه در زمانی که برای اعلام برنامه ها در نظر گرفته شده است، راجع به سوالات مطروحه و سوالات احتمالی دیگر اعضای محترم، پاسخ داده خواهد شد.
    منت دار حضورتان در جلسه گروه هستیم.
  • فاطمه جاوید

    فاطمه جاوید

    03 شهریور 1393 at 10:36 |
    بسم الله الرحمن الرحیم

    قال الله تبارک و تعالی:رب هب لی حکما(83 شعراء)

    دوست و همنورد خوبم ,خانم یوز باشی عزیز:

    1/ حتما توجه دارید قرآن کریم "دستور العمل "زندگی ماست نه مخصوص قرائت در مسجد و قبرستان و نمایش سفره عقد ازدواج...

    2/ خوب است در آیات مربوط به انبیاء عظام نظری بیندازیم و تاملی کنیم ,به انبیاء حکمت داده شد و مامورند حکیمانه حکم کنند وتربیت نمایند پس ما هم باید به ایشان اقتدا کرده اندیشه و کارمان را محکم بنا کنیم

    3/ آنچه مهمتر از عبور تیغه ها و فتح قله هاست این است که کار را درست و اساسی انجام دهیم (حکیمانه عمل کردن )و گرنه بعض حیوانات بهتر از ما تیغه ها را عبور میکنند و بر بام قله ها مینشینند

    4/ وقتی ما وارد گروه میشویم خوب است به قوانین حاکم بر گروه که بر اساس نظر پیشکسوتان و مجربین تدوین شده است ,عمل کنیم و پایبند باشیم و گرنه هویت گروه معنایی پیدا نخواهد کرد

    5/دوست من : خوب است ما (یعنی بنده ,شما و سایر ین )چند بار با دقت آیین نامه گروه را مطالعه کنیم ,در آموزشهای موظف شرکت کنیم ,بعد از سرپرستان مجرب و پیشکسوت سوال کنیم و بعد از طی مراحل آموزشی و مدتها کسب تجربه ,اعتراض....!!!

    موفق و موید باشید
  • مرضیه فراهانی فر

    مرضیه فراهانی فر

    03 شهریور 1393 at 09:10 |
    جناب ورکش بزرگوار، بنده هم معترضم. نه به این برنامه بلکه به این موضوع که کلا برای اعضای آزمایشی و مبتدی برنامه های مرتبی وجود نداره. الان 2ماهه که بنده هیچ برنامه ای نتونستم شرکت کنم چون یا سطحش سنگین بوده یا برنامه 2روز به بالا بوده.
    من نه تجهیزات برنامه دو روزه دارم و نه امکان شبمانی
    بهتره با در نظر گرفتن شرایط متفاوت اعضا، برنامه های نیم روز و 1روزه سبک و متوسط بطور مستمر وجود داشته باشه. خدا رو شکر هم سرپرستها کم نیستن هم تهران و اطراف تهران پر از کوه
    نمیگم هر هفته ولی هر 2هفته 1بار میشه یه برنامه نیم روز متوسط داشته باشیم که همه استفاده کنند. باز هم سپاسگزار و قدردان زحمات شما هستیم.
  • اعظم یوزباشی

    اعظم یوزباشی

    03 شهریور 1393 at 00:46 |
    آقاي وركش سلام و عرض ادب .
    با وجود ارزش و احترامي كه براي شما قائل هستم اما خودم رو محق به اعتراض مي دونم . چرا كه اصرارها و درخواست برنامه اسپيلت بيشتر از طرف ما آزمايشي ها بوده تا اعضاي عزيز رسمي و البته احيانا اون بزرگواران شايد به اندازه ي ما منتظر و مشتاق اين برنامه نبوده باشند .
    انتقاد دارم به اين شيوه . چرا آزمايشي ها رو لحاظ نفرموديد در برنامه ي اسپيلت ؟

نظر بدهید

لطفا عضو سایت شوید تا بتوانید نظر بدهید.